پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226196
کدام جوان ايراني مي‌تواند هر ماه يک ميليون تومان قسط بدهد؟!
تاریخ انتشار : 1395/06/14 17:50:41
نمایش : 1103
يک نماينده سابق مجلس با بيان اينکه قانون تسهيل ازدواج جوانان پس از 11 سال هنوز اجرايي نشده است، گفت: متأسفانه دولت اهتمامي براي اجراي اين قانون ندارد، کدام جوان ايراني سه ميليون تومان درآمد دارد که بتواند هر ماه يک ميليون قسط بدهد؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، زهره طبيب زاده نوري گفت: قانون تسهيل ازدواج جوانان در سال 84 مصوب شدو وارد بسيار خوبي در اين قانون ديده شد تا جوانان به ازدواج تشويق و ترغيب شوند و در عين حال که جوانان را به ازدواج تشويق مي‌کرد تحکيم بنيان خانواده را نيز به دنبال داشت.

وي ادامه داد: از جمله تسهيلاتي که در اين قانون به آن اشاره شده بود دادن تسهيلات ارزان قيمت براي برگزاري مراسم و واگذاري تالارها و سالن‌ها با قيمت ارزان براي زوج‌هاي جوان تا بتوانند مراسم خود را با حداقل هزينه‌ها برگزار کنند، دادن وام يا دادن خانه‌هايي با متراژ پايين يا خوابگاه‌هاي دانشجويي به متأهلين جوان که ابتداي زندگي مشترک خود هستند نيز از ديگر تسهيلاتي بود که در قانون تسهيل ازدواج جوانان به آن اشاره شده بود.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: مهمترين مسئله اين قانون در نظر گرفتن اعتبارات مالي است و بايد اعتبارات آن ديده شود تا قانون قابليت اجرايي شدن داشته باشد، هم اکنون شاهد هستيم مواردي مانند مسکن مهر که تنها براي جوانان نبود اما جوانان هم مي‌توانستند کانديداي دريافت اين خانه شوند توسط دولت به درستي اجرايي نشد در حاليکه مسکن يکي از مهم‌ترين مؤلفه‌ها براي ترويج ازدواج جوانان است.

طبيب زاده ادامه داد: وقتي دولت از اجراي مسکن مهر که براي افراد کم توان مطرح شده است، سرباز مي‌زند چه انتظاري مي‌توان داشت که امکاناتي را براي ازدواج جوانان فراهم کند، اگر دولت مي‌خواهد در اين زمينه واقعا اقدامي را انجام دهد بايد در بودجه‌هاي سنواتي خود اين اعتبارات را لحاظ کند تا بتوان آن قانون را اجرايي کرد وقتي دولت اعتبارات را در نظر نمي‌گيرد قطعا آن قانون اجرايي نمي‌شود و وقتي اجرايي نشود نمي‌توان از وزير در مورد اجرايي نشدن آن سؤال کرد.

وي خاطرنشان کرد: تحقق اين قبيل قوانين احتياج به اراده دولت دارد که متأسفانه دولت اراده‌اي در تحقق اين امر ندارد، در برنامه ششم توسعه نيز تا جاييکه بنده اطلاع دارم به ازدواج جوانان به صورت جدي پرداخته نشده است.

اين نماينده سابق مجلس با بيان اينکه پايين آوردن نرخ سود تسهيلات شايد اقدام مثبتي باشد اما براي جوانان کارساز نيست، گفت: جوانان و کساني که در ابتداي زندگي مشترک خود هستند نمي‌توانند يک ميليون تومان قسط تسهيلات را بپردازند کدام جوان ما سه ميليون تومان درآمد ماهانه دارد که بتواند يک ميليون تومان از آن را قسط بدهد.

طبيب زاده خاطرنشان کرد: اگر دولت مي‌خواهد براي ازدواج جوانان گامي بردارد بايد ابتدا براي حل معضل بيکاري و سپس براي مسکن جوانان چاره‌اي بينديشد چراکه با شرايط کنوني خانواده‌ها قادر نيستند براي فرزندانشان مبادرت به اجاره خانه کنند.

وي افزود: دولت و شهرداري‌ها با اعتبارات بانک‌ها و خيرين بايد براي جوانان خانه‌هاي انبوه با متراژ پايين و ارزان قيمت بسازند و براي حداقل 5 سال اول زندگي در اختيار جوانان قرار دهند تا شايد مشکلي از مشکل ازدواج جوانان برداشته شود.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html